fredag 4 november 2011

Du hör...

...men lyssnar inte
Jo, så är det här hemma; ett femårigt litet charmtroll som väljer vad han vill ta in i sitt medvetande och vad han lika gärna kan fråga om igen senare, eller helt låtsas som det aldrig sagts... ;)


Vi har haft höstlov ett par dagar
 och jag har gett mig tid och tillåtelse att leka lite.
Jag brukar sällan scrappa okontrollerat; jag mäter och markerar och är väldigt medveten om vad jag gör.
-Dock inte den här gången; jag dök ner i Gesso-burken; blev inte nöjd, rev lite papper; tyckte att något saknades, sprayade lite mist; kände inte att det blev helt rätt, sydde lite; tyckte att det blev för diskret, chalkade, droppade mist, häftade; och till slut blev jag faktiskt riktigt nöjd. -Mest för att det var så roligt att göra.
Det är kul att kliva ur sin comfort zone ibland!

Önskar dig en riktigt fin helg!
/Stella

1 kommentar: