söndag 4 mars 2012

Jag har gjort en tavla...

Jomen visst ;)
Jag fortsätter gå utanför min bekvämlighetszon och experimenterar.
Jag har aldrig målat/ gjort en tavla förr...

Nyligen började jag ett nytt jobb och fick eget kontor;
rummet var trist beige och måste såklart få lite färg och personlighet ;)  !
Jag fick bl a en idé om att göra en tavla i grönt och lite rosa.
Min första plan var väldigt enkel men sen tänkte jag att jag skulle testa lite och så gick jag loss på en canvas 30x40 cm.

Jag grundade med gesso och gick sen loss med modeling paste, gaffel och pensel. 

Jag målade allt i en härligt grön färg och draperade lite infärgad osteklut på ett par ställen. 

Sen mistade jag lite med gult och grönt samt stämplade för ytterligare liv. 

Några enkla dekorationer och textremsor senare var tavlan klar. 

Tja, den gör mig glad och jag tror den kommer lysa upp mitt lilla kontor.

Ha en fin söndag!
/Stella

2 kommentarer:

  1. Snyggt! :)

    Kul att du experimenterar.

    Kram

    SvaraRadera
  2. ÅH vad fin!! Den skulle nog lysa upp vilket kontor som helst!! :p

    SvaraRadera