söndag 17 mars 2013

Mormors-rutan

Det blev en riktigt pysslig helg det här - äntligen!
Jag har saknat att riktigt bara grotta ner mig i papper, tyg och garn.
Virkat har jag gjort bland annat.
Det här är ett så´nt där långtidsprojekt; ett som inte måste bli klart snarast utan som får ligga där och virkas på då och då när lusten kommer.
Och när det är på det viset är det ju också så att det händer lite på vägen - som att det blir vår till exempel...
Så här såg det ut innan den här helgen; mjuka pastelliga färger med lite svart:




Men så drabbades jag av vårkänslor när solen tittade fram - och då köpte jag lite nya färger :D
Knalligt gult till exempel.


-Tyckte liksom att det var det som behövdes.
Vet inte om jag känner likadant i höst igen, men vad sjutton...
Färg gör mig glad - och just nu gult lite speciellt.
Sådéså!

Kram
Stella



1 kommentar:

  1. Vad härligt att du kommit igång med pysslandet. :)

    Jag började med att virka mormorsrutor för några år sedan, tror att jag fick ihop 64st.... men de ligger fortfarande i sin påse, omonterade... Blev lite inspirerad att plocka upp dem nu. :)

    SvaraRadera